Dinamika izvođenja radova na pulskoj rivi
Preduvjet za početak iskapanja rova u koji će se polagati kanalizacijske cijevi je izrada zaštite građevinske jame, kako bi se rov zaštitio od urušavanja, osigurale zgrade u blizini te kako bi se spriječilo prodiranje morskih voda i omogućilo nesmetano prometovanja vlaka. Prema dinamici izvođenja radova zaštitu je potrebno izraditi u planiranom roku od osam mjeseci, odnosno do kraja ove godine, pri čemu valja uzeti u obzir da je tehnologije izrade različita na dvjema dionicama.
Radovi na obje dionice izvode se specijaliziranim strojevima, a ukupan broj radnika trenutno odgovara aktivnostima na gradilištu. Predviđeno je da se početkom prvih iskopa njihov broj sustavno prilagođava daljnjim građevinskim potrebama, a u cilju ubrzavanja radova razmatra se uvođenje dodatne smjene, što će, pak, biti moguće tek nakon usklađenja svih aktivnosti na gradilištu. Naime, samo izvođenje zaštite građevinske jame, kao i brzina rada ovise o opskrbi betonom, potrebama izbjegavanja brojnih instalacija i poprečnim ispustima, arheološkim aktivnostima i nizu drugih čimbenika, pa se i strojevi moraju premještati na nove pozicije, odnosno vraćati nakon iskopa instalacija. Također, na mogućnost produženja radnog vremena utječe i potreba uklađenja prolaska vlaka i kamiona-labudica sa teretom za brodogradilište Uljanik. Prilikom prolaska vlaka potrebno je sve radove na gradilištu zaustaviti te izvršiti kontrolu trase pruge od strane stručnih službi HŽ-a.
Na dionici Flaciusova ulica trenutačno se izvodi zaštita građevinske jame u predjelu gdje je pronađen speron, kako bi se arheolozima omogućili istraživački radovi pa će se tako do kraja ovog tjedna u potpunosti završiti zaštita u takozvanom sektoru I, od ulaza u brodogradilište Uljanik do raskršća Flaciusove i Anticove ulice.
Do sada izvedena zaštita na obje dionice u skladu je s dinamičkim planom izgradnje te će se u narednom razdoblju i intenzivirati. Po osiguranju tehnoloških uvjeta započet će sa radom i treća garnitura strojeva i to od ulaza u brodogradilište Uljanik kod porte otok prema semaforima na raskršću sa ulicom Sv. Ivana. Osim uvođenja treće garniture započeli su i radovi na izgradnji poprečnog kanala F7 na dijelu parkirališta.